Niemand weet wat de aandelenbeurzen in 2016 gaan doen, maar voor de beurzen waarop zeker goed geld te verdienen valt ziet het er goed uit.
Positieve trend; meer bezoekers en meer verkochte meters
Recente cijfers (www.respons.nl) wijzen op meer beursbezoekers en meer verkochte beursmeters en er is geen enkele reden om niet aan te nemen dat deze ontwikkeling zich ook in 2016 zal doorzetten. Cynici die jaren geleden beweerden dat het medium beurzen over de uiterste houdbaarheidsdatum heen was hebben ongelijk gekregen. Want ondanks de veranderde positie en functie zijn vakbeurzen en publiekbeurzen springlevend.
Wie echter denkt even snel te kunnen scoren op beurzen komt bedrogen uit. Zomaar enkele dagen op de stand staan met een paar verkopers die vervolgens terugkomen met zakken vol leads is er al lang niet meer bij.
Deelnemen aan beurzen vergt een totaalaanpak. Want daarmee wordt het effect van je beursdeelname veel groter dan alleen het mapje met leads welke je aan het einde van de beursdag overhoudt. Succes met je beursdeelname realiseer je niet alleen óp de beurs maar zeker ook vóór en ná de beurs.
Maximale exposure rondom je beursdeelname
Je geplande beursdeelname is immers een uitstekende gelegenheid om aan de weg te timmeren en om jezelf in de kijker te zetten. Zo kun je op voorhand je beursdeelname al wereldkundig maken (website, Facebook, Instagram, Google Plus Twitter, persberichten etc.) en jouw klanten en prospects via email actief informeren en uitnodigen op je beursstand. Zo krijg je nog voordat je eerste beursdag van start is gegaan al veel positieve exposure.
Voor, tijdens en ná de beurs
En ook na de beurs kun je je beursdeelname gebruiken om het imago van jouw bedrijf of product te boosten. Zo kun je denken aan het laten maken van mooie foto’s van je beursstand die je vervolgens gebruikt voor je nieuwspagina op je website, in follow-up mailingen naar leads en klanten in salesacties en in persberichten. Zo maak je van je beursdeelname een effectief en succesvol marketingfeestje. Succes!