Bij grotere evenementen kan de hele wereld al meekijken via YouTube. Maar wat als je met je beursstand op een kleiner event staat? YouTube geeft nu ook kleinere evenementen toegang tot live-streaming.
Live-streaming tijdens een evenement of beurs zorgt voor meer naamsbekendheid en een extra manier om je bedrijf en product te promoten. Alleen wat nu als je maar een klein videokanaal hebt? Tot voor kort kregen alleen evenementen met een videokanaal van minimaal 1.000 volgers toegang tot live-streaming. De reputatie van een videokanaal is nog steeds belangrijk, maar sinds kort zijn 100 abonnees al genoeg. Dit betekent dat er extra mogelijkheden zijn, ook voor kleinere bedrijven en op kleinere beurzen en events.
Tips voor YouTube:
- Houd je videokanaal actueel. Plaats regelmatig nieuwe video’s en verwijder verouderd materiaal.
- Spammen is uit den boze.
- Zorg voor meer abonnees. Zet een link naar YouTube op je site, posters, folders, je blog en in je nieuwsbrief. Reageer ook op reacties bij een video.
- Zet bij evenementen een beeldscherm neer met je toepasselijke video’s.
- Gebruik zoekwoorden in de titel en omschrijving van je video. YouTube is de grootste zoekmachine na Google en er verschijnen ook video’s bij een zoekopdracht in Google.
- Link de video naar de salespagina die hoort bij het product.
- Verspreid de video via social media. Embed je video in je Facebookpagina.
- Zorg voor voldoende budget en een uitstraling die bij je andere communicatie past.