Heeft het zin om een eigen virtuele beursstand (of omgeving) te ontwikkelen?

Het is alweer 10 maanden geleden dat Covid-19 ons privé en professioneel leven volledig op zijn kop zette. Tien maanden waarin ons doen en laten sterk verschilt van de tijd daarvoor. Uiteindelijk zullen we wel terugkeren naar ‘de tijd van toen’ maar dit gaat langer duren dan we met zijn allen verwachtten.

Ondertussen zijn we meer van thuis gaan werken en werken we meer online. Ook de beurzen gaan voorlopig niet meer live maar krijgen dikwijls een virtuele editie. Tegelijk met de komst van de virtuele beurzen wint ook de virtuele beursstand aan belang.

Live komt terug, virtueel gaat niet meer weg

En toch heeft zich een soort van versnelde digitale revolutie afgespeeld. We hebben in een ontzettend korte tijd heel veel bij geleerd over digitale technieken. Sommige bestonden al even en andere zijn sneller toepasbaar gemaakt. En in een aantal werkgebieden heeft dit zoveel voordelen dat die ook gebruikt zullen blijven worden.

Eén van die gebieden gaat over virtuele omgevingen. Een online omgeving waar je mensen als het ware live kunt ontmoeten en het realistische kunt nabootsen. Binnen onze sector, beurzen, zijn het vooral virtuele beursstanden.

De meest gebruikte vorm is de enigszins 2-dimensionale vorm. Je krijgt van de organisatie een platform met een aantal contact buttons. Deze buttons leiden je naar bijvoorbeeld het downloaden van een brochure, een filmpje of naar een chat. Er is ook al geprobeerd om het beursgevoel na te bootsen maar dan leken alle standen op elkaar.

Neem zelf de regie over je virtuele omgeving

Het is technisch gezien ook bijna niet mogelijk in een hele korte tijd voor ca. 200 exposanten een virtuele beursstand te maken die verschillend is en dan ook nog in een realistische omgeving staat.

Je kunt dus nu maar beter voorbereid zijn op een virtuele beursdeelname en de regie in eigen handen nemen.

En als je dat dan toch doet denk dan gelijk na over wat je er nog meer mee kan. De virtuele omgeving wordt steeds meer gezien als een extra online marketing instrument. Als een virtuele showroom, waarin je een aantal producten tijdelijk in de spotlights zet. Een virtuele ontvangstomgeving die je gebruikt om webinars te geven. Dan doe je dat dus niet in Zooms of Teams, maar gewoon in je eigen virtuele “kantoor”. Je houdt er bijvoorbeeld ook je online sales meetings. Enz, enz…..

Voordelen van een virtuele omgeving

Als je bij elke online beursorganisatie je (semi) virtuele beursstand gaat organiseren kost je dat veel tijd. Iedere keer moet je opnieuw content uploaden in het format van de beursorganisatie. Dan duurt die beurs een aantal dagen en daarna is je virtuele beursstand weg. En je betaalt iedere individuele beursorganisator voor de ontwikkeling van een (wederom semi) virtuele omgeving.

Als je zelf een virtuele omgeving ontwikkelt, dan kun je die 24/7/365 gebruiken. De kostenopbouw voor zoiets ziet er als volgt uit:

  • Eenmalige investering in het maken van een virtuele omgeving.
  • Jaarlijkse kosten voor het hosten en onderhouden van licenties die het mogelijk maken een webinar te houden, te chatten, videocalls te doen etc.
  • Relatief lage kosten voor het aanpassen of upgraden van de virtuele omgeving.
Hoe krijg ik deze virtuele omgeving dan op het platform van de beurs?

Er kunnen nu twee dingen gebeuren.

De beursorganisatie biedt je een basic vorm aan in de vorm van een pagina. Vanaf dat plarform plaats je een link naar jouw virtuele beursstand. Deze is namelijk een microsite die steeds bereikbaar is. Niet alleen vanaf het platform van de beurs maar ook vanaf je eigen website. Je gaat dus naar jouw virtuele omgeving zoals je dit zou doen door te klikken op ‘bezoek onze website’.

Maar het kan ook zo zijn dat de beursorganisatie iets meer creëert. Bijvoorbeeld een hal met wat meer 3D visualisatie. Daar worden dan weer contactbuttons op geplaatst. Uiteraard heeft dat nog steeds niet de functionaliteiten en voordelen die een eigen virtuele omgeving biedt. Het is daar dan mogelijk om een 3D versie van jouw virtuele stand te plaatsen zodat de bezoeker hier gewoon op kan doorklikken.

Plan een online demo in onze agenda en kom alles te weten over virtuele omgevingen

Wil je meer weten over deze mogelijkheden?

Plan dan hier zelf een tijdstip voor een 25 minuten online demo.

Wij vertellen je dan alles over de mogelijkheden en de prijzen van de vier basispakketten die wij hebben ontwikkeld als vertrekpunt voor een virtuele omgeving.

GEÏNTERESSEERD IN DEELNAME AAN EEN BEURS?

JE KUNT ONS BEREIKEN OP +3233852196 OF OP INFO@BEURSSTAND.BE

Op zoek naar een huurstand in Europa?

Kies uit meer dan 1000 ontwerpen, gebaseerd op je standgrootte en beurslocatie

Op zoek naar innovatieve beursstands?

Meer dan 900 beursstand design ideeën, inclusief prijs voor aankoop of huur voor uw volgende beursuitstraling.

Uw nieuwe beursstand

Laat ons alle vragen weten en wij nemen contact met u op.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Modificaties nodig? Geef ons specifieke informatie en wij creëren een gepersonaliseerd ontwerp voor je.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Op zoek naar rebranding? Geef ons de details en ontvang gratis een ontwerp

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mijn Stand Ideeën

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mijn standideeën

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Bel mij terug

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Maak een afspraak

:
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.