Niet iedereen deelt op beurzen zelf folders uit. Sommige standhouders hebben als onderdeel van hun standinrichting helemaal geen folders op hun stand.
Zij verzamelen wel visitekaartjes en sturen eventueel folders of andere informatie na afloop van de beurs naar de beursbezoeker toe. De bezoekers met serieuze interesse zijn meestal wel bereid na de beurs met de leverancier te praten (telefonisch of tijdens een afspraak).
Producten en diensten selectie
Denk van tevoren goed na over welke producten of diensten u wilt exposeren. Wanneer je op de beurs een nieuw product of dienst wilt introduceren is het niet noodzakelijk en soms zelfs storend om andere producten of diensten uit uw assortiment te presenteren. Zorg van tevoren dat je voldoende producten en brochures op voorraad hebt. Laat jouw verkoopactiviteiten hierop aansluiten.
Opvouwbare folderrekken
Toch vinden wij het doorgaans raadzaam om een folder of brochure - goed zichtbaar in de beursstand - beschikbaar te hebben. Ideaal hiervoor zijn (inklapbare) folderrekken en/of (opvouwbare) brochurehouders.
Een folder kan dan worden meegegeven als ‘reminder’ voor de bezoeker en om de interesse in uw producten/diensten ook na het bezoek ‘levend’ te houden of misschien zelfs aan te wakkeren.
Drempel verlagend
Een goed zichtbaar ‘folderrek’ met folders op beurzen kan een bezoeker/prospect overhalen om de stand binnen te gaan. De bezoeker vraagt dan om zo’n folder of pakt er zelf een uit het folderrek. Wat natuurlijk een prima aanleiding is voor de standbemanning om een gesprek aan te knopen.
Zo’n folder die zichtbaar aanwezig is op de stand kan in dat geval dus de drempel van een bezoeker verlagen om contact te leggen, iets wat voor veel mensen soms toch een beetje ongemakkelijk aanvoelt.
Advies nodig?
Advies nodig over uw (beurs)standinrichting? Of heb je zelf interesse in een (inklapbaar) folderrek of brochurehouder? Bekijk hier het overzicht van onze folderrekken en brochurehouders.