De stand is je visitekaartje op een beurs. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw beurstand aansluit bij de doelgroep en daarnaast opvalt tussen de andere stands op de beurs?
In een serie blogs zullen wij je voorzien van de benodigde tips voor de juiste inrichting en aankleding. Lees de eerste, onderstaande tips voor de juiste indruk.
Spotlights on
Zet de stand (letterlijk en figuurlijk) in de spotlight door middel van LED-verlichting of zorg voor een wow-moment door het inzetten van prachtig beursmeubilair.
Stopping power!
Bij stopping power gaat het erom willekeurige bezoekers naar de stand te trekken. Je kunt allerlei activiteiten ontplooien om bezoekers naar de stand te lokken. Denk bijvoorbeeld aan:
- Activiteit buiten het beursgebouw, zoals een ministand, het uitdelen van flyers, of het aantrekken van artiesten die de bezoekers welkom heten.
- Activiteiten binnen het beursgebouw, zoals opvallende artiesten, gastvrouwen of sandwichmannen die over de beurs lopen en daarmee de aandacht trekken en de bezoekers naar jouw stand lokken.
Tijd voor een toost
Op een beurs zijn bezoekers voortdurend in beweging. Het aanbieden van een hapje of een drankje zorgt er echter voor dat ze langer in de stand aanwezig zijn. Plaats een bar en serveer een drankje, of hapjes op een stijlvol servies.
Een moment van ontspanning
Biedt de bezoekers een moment van rust, om zo meer over jouw product of dienst te weten te kunnen komen. Plaats lounge meubilair in de stand, de plek voor een goed gesprek. Kies voor statafels voor een meer actieve houding of werk met design meubilair voor een moderne look.
Timing is alles
Het klinkt als een open deur, maar zorg ervoor dat de stand op tijd is opgebouwd. Het is natuurlijk geen goed signaal wanneer er nog aan jouw beursstand wordt gesleuteld, terwijl de eerste bezoekers al rondlopen op de beurs. Plan daarom voldoende tijd voor de voorbereiding. Expo Display Service biedt haar klanten een opbouwservice aan; het opbouwen van de beursstand kunnen wij voor je regelen.
Wat ons opvalt, is dat de aandacht vaak uitgaat naar de inrichting van de beursstand. De valkuil hierbij is dat de factor mens wordt overgeslagen. Als je wel bekijks trekt met de inrichting van de stand, zullen de degenen die de stand bemensen cruciaal zijn voor het uiteindelijke succes van de beurspresentatie! Besteed daar dus ook voldoende aandacht aan!