In 30 jaar tijd hebben wij heel wat ervaring opgedaan. Graag delen wij onze ervaring zodat jouw beursdeelname een succes wordt. In deze checklist bieden wij ook achtergrond informatie aan zodat jij nog beter in gesprek kunt met jouw interne opdrachtgevers of je standbouwer. Helemaal onderaan dit blogartikel kun je onze checklist gratis downloaden.
Wat zijn jouw doelstellingen?
Het is belangrijk om tijdens de voorbereiding na te denken over de doelstellingen die jij wilt behalen. Waarom wil jij met jouw stand deelnemen aan een beurs? Wat zijn voor jou relevante doelgroepen? Waarom wil jij (nieuwe) producten of diensten presenteren?
Door het bepalen van beursdoelstellingen focus je jezelf op het resultaat.
Hoe behaal je meeste rendement uit de deelname aan een beurs? Doorloop deze stappen en het jouw beursdeelname zal een succes worden. Deelnemen aan een beurs is een uniek marketinginstrument waarmee je jouw bedrijfsdoelstelling(en) op een efficiënte manier kunt behalen. Concreet betekent dit: leads genereren, een product introducties en contact onderhouden met bestaande relaties.
Biedt wat anders in je stand!
Uit onderzoek blijkt dat een groot deel van de bezoekers 'oriënterende slenteraars' zijn. Ze zoeken informatie (kennis) wat aansluit bij hun eigen behoefte. Deze doelgroep zul je dus gericht moeten wijzen op: nieuwe, belangrijke ontwikkelingen, onderscheidende informatie en kennis. Organiseer iets wat beursbezoekers naar jouw stand trekt. Beweging maakt mensen nieuwsgierig, iets wat geluid maakt, entertainment. En wat te denken van de beurs-hebbedingetjes? Hier geldt wel de opmerking: het moet iets toevoegen aan jouw product of dienst.
Bouw alles tijdig op
Maak gebruik van een ervaren standbouwer. Die trekken voor alle voorbereiding voldoende tijd uit en zorgen er immers vooral voor dat de stand op tijd is opgebouwd. Voor klanten van Expo Display Service is er een opbouwteam wat de opbouw van beursstands in binnen- en buitenland kunnen verzorgen. Neem contact met ons op om de mogelijkheden door te spreken.
Benoem een beurscoördinator
Voor grotere evenementen of beurs is het onmisbaar om iemand aan te wijzen die voor én vooral tijdens de beurs als centraal aanspreekpunt functioneert, die het overzicht heeft over de standbemanning en die de verantwoordelijkheid neemt om van het evenement een succes te maken.
Organiseer een kick-off
Zorg dat alle betrokkenen voorafgaand aan het evenement even rond de tafel gaan zitten. Zorg dat iedereen op de hoogte is van eventueel lopende acties. Maak een draaiboek en zorg dat ook de eventuele backup personen hiervan op de hoogte zijn.
Download de checklist voor een succesvolle beursdeelname
In deze checklist staan praktische tips en trics om jouw beursdeelname succesvol te maken. Deze checklist met aandachtspunten aangevuld met onze 30-jarige ervaring helpt jou om te werken naar een perfect eindresultaat. Een eindresultaat waar jij trots op kunt zijn!
Wij wensen jou heel veel succes in de voorbereidingen. Mocht je nog vragen hebben dan helpen wij je graag.