5 Redenen waarom beurzen de perfecte offline marketing tool zijn

Ondanks de zeer grote populariteit van de online marketing zijn er ook andere waardevolle marketing tools waarbij een persoonlijk en direct contact met (potentiële) klanten centraal staat. Deze offline marketing tools zijn onderdeel van een proces wat langzamer verloopt maar waarbij jouw merk wel doorlopend in beeld blijft en zo op de langere termijn voor resultaten zorgt.

5 Redenen waarom beurzen de perfecte offline marketing tool zijn

Beurzen vormen een perfect platform voor het promoten van je bedrijf, product en merk waarbij je rechtstreeks in contact kan treden met je doelgroep. Met de juiste beursstand inspiratie en een goed beursstand ontwerp kun je op de beurs veel publiek trekken. 

Laten we eens kijken naar de voordelen die beursdeelname voor je bedrijf kan hebben.

1. Beursdeelname vergroot je naamsbekendheid

Als klanten tijdens hun beursbezoek in jouw beursstand komen dan ervaren ze rechtstreeks jouw merk en product. Deze ervaring kan een blijvende positieve indruk achterlaten bij (potentiële) klanten die ook na de beurs nog lang doorwerkt. Het stand ontwerp speelt dan ook een uiterst belangrijke rol bij de positionering van je merk op de beurs. Bij een goed stand ontwerp komt je merk of product prominent in beeld zodat men perfect kan zien welke innovaties jij te bieden hebt. 

2. Je doelgroep is direct aanspreekbaar

Het grote voordeel van beursdeelname is dat je direct en persoonlijk in contact kunt treden met je doelgroep. Ze lopen immers letterlijk voor je neus, dus zorg dat je beursstand er aantrekkelijk uit ziet. Dit kun je doen door bijvoorbeeld live shows of demonstraties te geven waarin je merk of product gepromoot wordt. Het ontwerp van je stand moet hier voldoende ruimte voor bieden. Je kunt ook een leuk cadeau meegeven aan iedereen die jouw stand weer verlaat.

Door je doelgroep direct aan te spreken, kun je hen rechtstreeks informeren over je nieuwe product. Met een persoonlijk gesprek kun je er achter komen welke behoefte jouw doelgroep heeft en welke rol jouw product daar in zou kunnen spelen. Het is ook een perfecte gelegenheid om klanten om feedback te vragen waarmee je je marketingprocessen nog weer kunt verfijnen.

Je kunt ons vertrouwen!

Ik garandeer je een stressvrije
Beurs in Amsterdam

Rob-Dirkzwager.jpg
3. De betrouwbaarheid van je merk wordt vergroot

Gevestigde grote merken hebben vaak de duurste en best gepositioneerde stands op de beurs. Door het ontwerp van jouw beursstand net wat anders te maken, zul je sneller opvallen en zullen mensen makkelijker je stand bezoeken. Daarom is het belangrijk om de juiste leveranciers van standbouw te kiezen die je kunnen helpen met een beursstand huren of een beursstand kopen. Je kunt je wensen met hen doorspreken of je laten adviseren over het beste ontwerp voor de standbouw.

4. Deelname aan beurzen versterkt je positie in de markt

Door deel te nemen aan beurzen kun je je merk en/ product op een krachtige manier introduceren bij je doelgroep. Dit effect is nog eens extra groot als je je beursgang laat samenvallen met de introductie van een nieuw product en het beursstand ontwerp hierbij laat aansluiten. Op de beurs kunnen bezoekers dan op een persoonlijke manier kennismaken met jouw product en merk waardoor het een blijvende indruk maakt. Door deelname aan beurzen verhoog je bovendien de waarde van je bedrijf, wat weer kan leiden tot extra bezoekersaantallen en nuttige leads.

5. Je kunt zien wat je concurrenten doen

Beursdeelname is natuurlijk ook een prima gelegenheid om te bekijken waar je concurrenten mee bezig zijn. Hun stands kunnen daarnaast beursstand inspiratie opleveren voor jouw toekomstige stand. Door langs de stands van je concurrenten te lopen kun je zien welk beursstand ontwerp zij hebben en zo een indruk krijgen van de aanpak die je concurrenten kiezen. 

Vanwege deze 5 redenen zijn beurzen een perfecte offline marketing tool. Presenteer je merk op de beurs op de juiste wijze aan je doelgroep en profiteer van de voordelen. 

12 opvallende feiten over de waarde van vakbeurzen
De ultieme contentstrategie voor je volgende vakbeurs 
Checklist stand bemanning: wat iedere exposant moet weten 


GEÏNTERESSEERD IN DEELNAME AAN EEN BEURS?

JE KUNT ONS BEREIKEN OP +3233852196 OF OP INFO@BEURSSTAND.BE

Op zoek naar een huurstand in Europa?

Kies uit meer dan 1000 ontwerpen, gebaseerd op je standgrootte en beurslocatie

Op zoek naar innovatieve beursstands?

Meer dan 900 beursstand design ideeën, inclusief prijs voor aankoop of huur voor uw volgende beursuitstraling.

Uw nieuwe beursstand

Laat ons alle vragen weten en wij nemen contact met u op.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Modificaties nodig? Geef ons specifieke informatie en wij creëren een gepersonaliseerd ontwerp voor je.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Op zoek naar rebranding? Geef ons de details en ontvang gratis een ontwerp

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mijn Stand Ideeën

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mijn standideeën

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Bel mij terug

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Maak een afspraak

:
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.