Hoe kun je een beurstand aantrekkelijk maken?

Hoe kun je een beurstand aantrekkelijk maken? Een succesvolle beursstand trekt de aandacht en houdt bezoekers vast. Met deze 10 tips kun je je beurstand aantrekkelijker maken.

 

hoe-kun-beurstand-aantrekkelijk-maken

Je kunt de mooiste producten en diensten hebben, maar als niemand dat weet verkoop je ze niet. Op een publieks- of vakbeurs lopen veel potentiële klanten rond, waarmee je laagdrempelig in contact komt. Je concurrenten zijn er alleen ook en je moet vechten om de aandacht.

Een professionele en aantrekkelijke beursstand is een vereiste voor het aantrekken van bezoekers. Zorg dat je stand voldoet aan deze essentiële eigenschappen en word het stralende middelpunt op de volgende beurs.

 

1. Aatrekkelijke beursstand beschikt over duidelijke bedrukking en graphics

Een beursstand moet de aandacht trekken van de gewenste doelgroep. Dit bereik je onder andere met een duidelijke bedrukking en opvallende graphics.

Houd je boodschap eenvoudig en herkenbaar, zodat hij direct opvalt op een volle beursvloer. Bezoekers besluiten vaak in fracties van seconden of je ze stand binnenlopen of negeren. Met goede graphics en een heldere boodschap beïnvloed je dit proces.

Bedruk niet alleen de voorkant van de stand, maar ook de zijkanten en de achterkant. Zo ben je ook zichtbaar voor mensen die niet de standaardroute volgen.

 

2. Deel beursstand logisch in en zorg voor voldoende ontmoetingsruimte

Een beursstand moet opvallen, maar ook praktisch zijn. Zorg daarom voor een logische indeling en voldoende ontmoetingsruimte, voor potentiële klanten.

Denk bij het ontwerp na waar je met bezoekers in gesprek wilt gaan en hoeveel ruimte je daarvoor nodig hebt. Denk ook aan privacy. Persoonlijke gesprekken voer je het liefste niet in het volle zicht.

 

3. Werf beursbezoekers met interactieve content

Beursbezoekers willen niet alleen kijken, maar vooral ook doen. Bied ze die kans en laat ze je producten ervaren, voelen en aanraken. Verkoop je diensten, bedenk dan een andere manier om de interactie te vergroten, bijvoorbeeld met demonstratie tablets of een interactieve vloer.

Met interactieve content verpak je de boodschap op een manier die bijblijft. Want – zo blijkt ook uit onderzoek – mensen leren het meeste van doen.

 

4. Trek de aandacht met animaties en video’s

Met de bedrukking van je stand val je van een afstand op. In de beurstand zelf wil je uiteraard ook de aandacht trekken, en audio en video lenen zich hier goed voor.

Bewegende beelden trekken de aandacht en houden de blik van passanten vast. Dit is een mooi moment om het gesprek met passanten aan te gaan. Uit onderzoek blijkt dat animaties en video’s meer opvallen dan statische presentaties. Door betere en goedkopere techniek is het bovendien zeer betaalbaar om professionele video’s te (laten) produceren.

 

5. Regel voldoende materiaal om leads te registreren

Een van de belangrijkste redenen om deel te nemen aan een beurs is het aantrekken van leads. In de nasleep van de beurs kun je met gerichte acties proberen van deze geïnteresseerden echte klanten te maken.

Leads zijn essentieel, dus maak het zo makkelijk mogelijk om contactgegevens te registreren. Dit kan met pen en papier, maar ook via een tablet of speciale lead-registratiesystemen. Waar je ook voor kiest, zorg ervoor dat dit onderdeel altijd op orde is.

 

6. Maak je beursstand aantrekkelijker met kleuren

Kleuren hebben een groot effect op mensen. Rood ervaren we al warm, terwijl van de kleur groen een rustgevende werking uitgaat. Bij het ontwerpen en inrichten van een beursstand kun je daar rekening mee houden.

Kies bewust voor kleuren die je voornaamste boodschap ondersteunen en versterken. Laat ze terugkomen in het ontwerp, graphics, de inrichting, vloeren en belichting. Dit zorgt voor een uniform en herkenbaar geheel.

 

7. Denk aan voldoende opslagruimte

Een eerste indruk maak je maar een keer. Dit geldt ook voor je stand en je wilt dat hij er netjes en aantrekkelijk uit ziet.

Een succesvolle beursstand beschikt over voldoende opslagruimte. Zo houd je de stand schoon en opgeruimd en heb je je belangrijkste spullen altijd binnen handbereik.

 

8. Wat doe je met folders en flyers?

Folders en flyers mogen niet ontbreken in een beursstand. Hier is echter wel een kanttekening op zijn plaats, want naar verluidt wordt zo’n 70% van het papierwerk na afloop weggegooid.

In plaats van volledig te vertrouwen op folders en flyers kun je ze ook combineren me digitale media. Trek bijvoorbeeld de aandacht met audio, video en goedkope flyers, registreer e-mail en contactgegevens van geïnteresseerden en volg het gericht op met dure brochures en drukwerk. Dit voorkomt dat je schiet met hagel en onnodige kosten maakt.

 

9. In een aantrekkelijke beursstand mogen give-aways niet ontbreken

De meeste beursexposanten willen verkopen, klanten werven en hun naamsbekendheid vergroten. Dat laatste kan onder andere met give-aways, leuke en nuttige weggevers met bedrukking die de aandacht trekken.

Een geslaagde give-away levert niet direct verkopen op, maar trekt wel bezoekers aan en zorgt dat bezoekers je naam onthouden. Kijk daarom verder dan de klassieke pennen en kladblokken. Verzin liever wat origineels, dat hopelijk blijvend wordt gebruikt. Dan ziet de potentiële klant elke keer je naam.

 

10. goed opgeleid personeel

Je stand kan er fantastisch uitzien, maar je standbemanning moet het werk doen. Bereid hen daarom zo goed mogelijk voor.

Maak voor de beurs duidelijk wat de doelen zijn en welke belangrijke boodschap je wilt uitdragen. Spreek ook je verwachtingen uit en oefen eventueel op klantgerichtheid, met een gerichte beurstraining. Deelname aan een beurs vergt een flinke investering en dan wil je eruit halen wat erin zit.

 

Je beursstand aantrekkelijk maken vergt voorbereiding

Een succesvolle beursstand is zowel aantrekkelijk als effectief. Met de 10 aandachtspunten uit dit artikel maak je je beursstand aantrekkelijker, val je eerder op en werf je sneller leads en klanten. Kijk daarom eens kritisch naar je huidige stand en zijn doelgerichtheid. Kun je daarbij wel wat hulp gebruiken? De specialisten van Expo Display Service staan voor je klaar.


GEÏNTERESSEERD IN DEELNAME AAN EEN BEURS?

JE KUNT ONS BEREIKEN OP +3233852196 OF OP INFO@BEURSSTAND.BE

Op zoek naar een huurstand in Europa?

Kies uit meer dan 1000 ontwerpen, gebaseerd op je standgrootte en beurslocatie

Op zoek naar innovatieve beursstands?

Meer dan 900 beursstand design ideeën, inclusief prijs voor aankoop of huur voor uw volgende beursuitstraling.

Uw nieuwe beursstand

Laat ons alle vragen weten en wij nemen contact met u op.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Modificaties nodig? Geef ons specifieke informatie en wij creëren een gepersonaliseerd ontwerp voor je.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Op zoek naar rebranding? Geef ons de details en ontvang gratis een ontwerp

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mijn Stand Ideeën

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mijn standideeën

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Bel mij terug

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Maak een afspraak

:
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.