Met een goede giveaway vergroot je laagdrempelig en voordelig je naamsbekendheid op een beurs. Maar hoe val je op, als iedereen alles al heeft? Dit zijn de 10 origineelste giveaways voor je volgende beurs.
Een van de uitdagingen van marketing is op het netvlies blijven van bestaande en nieuwe klanten. Dit kun je op talloze manieren doen, zowel digitaal als fysiek, maar vergeet de ouderwetse giveaway niet. Met een waardevol relatiegeschenk zien beursbezoekers soms wel jaren jouw bedrijfsnaam. Gratis en voor niets.
Wil je giveaways inzetten voor je volgende beursdeelname, denk daar dan vooraf goed over na. Een succesvolle weggever voldoet aan deze 5 criteria:
- De giveaway sluit aan bij je marketingstrategie
- De mensen die je wilt bereiken hebben er echt iets aan
- Het geschenk versterkt je naamsbekendheid
- De prijs van het geschenk staat in verhouding tot de opbrengsten
- Je kunt de giveaways makkelijk vervoeren
Met deze punten in het achterhoofd hebben we een selectie gemaakt van waardevolle en opvallende beurs giveaways.
Dit zijn de 10 originele giveaways voor je volgende beurs
1. Hoesje voor je smartphone
Beursbezoekers die geen mobiele telefoon hebben zijn waarschijnlijk op de vingers van een hand te tellen. Voor mobiele telefoon zijn er talloze handige hoesjes , die je met je bedrijfslogo kunt laten bedrukken.
Naast standaard hoesjes voor de populairste telefoons zijn er hoesjes in de vorm van een sok, een telefoonhouder met stylus-pen ineen en sportwaterdichte etuis. Prijzen beginnen zo rond de 40 cent per stuk.
2. Bureauaccessoires
Werken de mensen die je wilt bereiken op kantoor? Dan zijn bedrukte bureauaccessoires altijd interessant. Klassiekers zijn pennen en kladblokken, maar denk ook eens aan een handige kabelbinder met je bedrijfsnaam erop. Ze zijn ideaal voor de wirwar aan draden van bijvoorbeeld computers en je bedrijfsnaam is altijd zichtbaar.
3. Herbruikbare waterflessen
Een herbruikbare waterfles is praktisch, trendy en goed voor het milieu. Kies je voor een opvouwbare fles, dan kun je ze bovendien eenvoudig vervoeren. Je koopt ze vanaf zo´n 60 cent per stuk.
4. Powerbank
Niet het goedkoopste maar wel een zeer waardevolle giveaway is de powerbank. Met een compacte powerbank kunnen beursbezoekers hun mobiele apparaten eenvoudig en snel weer onderweg opladen. De prijzen van bedrukte powerbanks beginnen rond de 4 euro.
5. Bedrukte draagtas
Maatschappelijk verantwoord ondernemen is al jaren een hot topic. Met een bedrukte linnen draagtas laat u zien u om het milieu geeft. De kans is bovendien groot dat de tas ook na de beurs of het evenement gebruikt wordt, waardoor meer mensen in aanraking komen met je bedrijf.
6. Lippenbalsem
Waarom moeilijk doen als het praktisch kan? Lippenbalsem gebruikt vrijwel iedereen en voor zo’n 45 cent laat je al een potje bedrukken met je bedrijfslogo.
7. Kleurboek
Kleuren is al lang niet meer alleen voor kinderen. Ook volwassenen doen het steeds vaker, omdat het zo rustgevend is. Een kleurboek voor volwassenen als relatiegeschenk kon dan ook niet uitblijven. Combineer het met bedrukte kleurpotloden voor een originele giveaway.
8. Houten wasknijper
Opvallend en praktisch zijn houten wasknijpers. Je gebruikt ze op kantoor om formulier bij elkaar te houden. Voorzien van een bedrijfslogo vallen ze altijd op en in de smaak. Ze zijn er zelfs met een lengte van 15 cm .
9. Telefoonstandaard
Nog een interessante giveaway voor op het kantoor is de mobiele telefoonhouder. Met een inklapbare standaard en plakrand kun je er prettig handsfree mee bellen, en met bedrukking heb je ze al vanaf zo´n 90 cent.
10. Eten en drinken
Een giveaway die het altijd goed doet is eten en drinken. Met een opvallende snack of uitstekende koffie trek werf je bezoekers naar je stand, waarmee je een gesprek kunt aanknopen.
Nadeel van het aanbieden van eten en drinken is dat bezoekers de gift niet onthouden. Combineer het daarom met een ijzersterk verhaal en ander promotiemateriaal. Of serveer koffie of thee in een herbruikbare reisbeker met bedrijfslogo. Prijzen beginnen rond de 2 euro.
Giveaway voor je beurs: kies bewust
Een succesvolle giveaway op een beurs is uniek, praktisch en aantrekkelijk. Vallen ze in de smaak dan zijn je logo en contactgegevens wellicht jarenlang zichtbaar, zonder dat het je iets extra´s kost. Kijk daarom verder dan een pen of kladblok en verras je doelgroep. Dit artikel geeft alvast de nodige inspiratie.