12 opvallende feiten over de waarde van vakbeurzen

Hebben publieks- en vakbeurzen nog wel zin? Met de onstuitbare opmars van online marketing ga je er misschien aan twijfelen. Toch blijft exposeren op een beurs een succesvolle vorm van marketing, als je het bewust toepast. Dit blijkt uit diverse internationale onderzoeken.

Het weblog Trade Show News Network zette opvallende feiten en wetenswaardigheden over de waarde van vakbeurzen op een rij. De onderzoeken zijn weliswaar uitgevoerd in Amerika, maar in Nederland net zo relevant. Publiek- en vakbeurzen blijven namelijk onverminderd waardevol, en dit is waarom.

12-opvallende-feiten-over-de-waarde-van-vakbeurzen

1. 81% van de beursbezoekers heeft beslissingsbevoegdheid. Dit betekent dat 4 van de 5 bezoekers een potentiële klant is.

Bron: CEIR : The Spend Decision: Analyzing How Exhibits Fit Into The Overall Marketing Budget

 

2. Deelnemen aan een beurs leidt tot waardevolle ontmoetingen en ervaringen, die exposanten niet via andere kanalen krijgen.

Dit gaf liefst 99% van de ondervraagde beursexposanten aan in een Amerikaans onderzoek uit 2012. Dit zijn de meest genoemde voordelen:

  • De mogelijkheid om veel verschillende klanten ineens te ontmoeten (60%)
  • Waardevolle een-op-een-gesprekken met prospects en klanten (51%)
  • De mogelijkheid om snel in contact te komen met alle belanghebbenden, zoals klanten, leveranciers en opdrachtgevers (47%).

Bron: CEIR: The Changing Environment of Exhibitions

 

3. De belangrijkste doelen voor bedrijven om deel te nemen aan een beurs zijn: hun naamsbekendheid vergroten, het aantrekken van leads en het versterken van relaties.

Bron:  Skyline Exhibits market research

 

4. De gemiddelde bezoeker besteedt 8,3 uur aan het bezoeken van beursstands. Dit biedt volop kansen om met – potentiële – klanten in contact te komen.

Bron: Exhibit Surveys, Inc.

 

5. Het belangrijkste marketingdoel voor bedrijven tijdens een beurs is het vergroten van de naamsbekendheid. Andere belangrijke doelen zijn nieuwe producten lanceren en het uitbouwen van merkentrouw.

Bron:  CEIR Changing Environment Study

 

6. 67% van alle beursbezoekers overweegt zaken te doen met een bedrijf waar ze geen klant zijn. Een beurs is daarmee een ideale plek voor het werven van nieuwe klanten.

Bron:  Exhibit Surveys, Inc.

 

7. Veel mensen bezoeken slechts 1 beurs. In Amerika ligt dit percentage zelfs op 45%.  Sta je als exposant op meerdere beurzen, dan bereik je steeds nieuwe bezoekers.

Bron:  CEIR Report ACRR 1152.12

 

8. Bezoekers gaan naar een beurs om nieuwe producten te bekijken. Voor 92% van hen is dat de belangrijkste reden. Beurzen zijn daardoor een geweldige plek voor het lanceren van nieuwe producten en diensten.

Bron:  CEIR: The Role and Value of Face to Face

 

9. De belangrijkste afwegingen voor exposanten om deel te nemen aan een vakbeurs zijn:

· Het aantal en soort bezoekers (84%)

· De kans om uit de kosten te komen (54%)

· Eerdere ervaringen met de beurs (50%)

Bron:  CEIR: The Changing Environment of Exhibitions

 

10. Veel beursbezoekers maken voor het eerst persoonlijk kennis met een bedrijf of organisatie. 90% van hen had voor de beurs geen persoonlijk contact gehad met de exposanten.

Bron:  CEIR: The Changing Environment of Exhibitions

 

11. 46% van de beursbezoekers neemt een koopbeslissing tijdens het bezoek.

Bron:  CEIR: The Changing Environment of Exhibitions

 

12. Een gesprek op een vakbeurs leidt vaak tot een follow-up. Zo’n 51% van de beursbezoekers maakte na afloop een afspraak met een vertegenwoordiger.

Bron:  Exhibit Surveys, Inc.


GEÏNTERESSEERD IN DEELNAME AAN EEN BEURS?

JE KUNT ONS BEREIKEN OP +3233852196 OF OP INFO@BEURSSTAND.BE

Op zoek naar een huurstand in Europa?

Kies uit meer dan 1000 ontwerpen, gebaseerd op je standgrootte en beurslocatie

Op zoek naar innovatieve beursstands?

Meer dan 900 beursstand design ideeën, inclusief prijs voor aankoop of huur voor uw volgende beursuitstraling.

Uw nieuwe beursstand

Laat ons alle vragen weten en wij nemen contact met u op.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Modificaties nodig? Geef ons specifieke informatie en wij creëren een gepersonaliseerd ontwerp voor je.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Op zoek naar rebranding? Geef ons de details en ontvang gratis een ontwerp

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mijn Stand Ideeën

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mijn standideeën

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Bel mij terug

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Maak een afspraak

:
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.