Unieke Manieren om aanwezigheid op kleine beursstanden een boost te geven

In een zee van beursstanden valt een kleine beursstand al snel niet meer op. Maar dit hoeft helemaal niet zo te zijn. Het is het ontwerp van de stand dat het juist doet opvallen. Hiernaast spelen er nog wel een aantal andere factoren die ervoor zorgen of een beursstand er aantrekkelijk uitziet. Bovendien is groter niet altijd beter: sommige kleine beursstanden vangen de aandacht van de bezoekers een stuk beter dan een aantal van de grotere.

Dit ligt aan twee factoren: het ontwerp van de beursstand was erg precies en specifiek en de standhouder richtte zich niet op het zwakke punt, maar keek juist naar punten die hij als zijn sterke kant kon gebruiken. Hiermee halen ze het meeste uit hun stand om zo veel mogelijk bezoekers te krijgen. We bespreken daarom dezelfde methodes die gebruikt zijn, zodat je ook jouw aanwezigheid met een kleine beursstand een enorme boost kunt geven. 

Manieren om aanwezigheid op kleine beursstanden een boost te geven.
Use Social Media

In the meantime, there are various online platforms that you can use to promote your exhibition stand for the show. This naturally includes Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Snapchat and Whatsapp. A huge number of customers, suppliers and companies are already fully present on these social media platforms. All you have to do is make your presence known by promoting yourself. This of course means that you have to take the time to set up a company profile, publish posts regularly and remain active online. Many companies are already fully engaged in promoting their booth. 

The advantage of social media is that you speak to a broad spectrum of people. Some who would already have been your customer if they knew you existed. Once you have a large number of followers, you can start organizing competitions and promotions so that visitors will actually visit your exhibition stand. If you participate in multiple fairs, you can put a photo of your stand design online with a small description of the experience you have had while tagging the people you've met.

Work with an incentive

A stimulus is a nice middle way between a freebie and full registration. You offer visitors discounts, gift vouchers, product demonstrations or samples in exchange for their contact details. This attracts visitors from the exhibition to your stand. You can even lure existing customers with the social media competitions discussed above. Offer loyalty benefits to your existing customers so that they too come to design your stand. 

Technology

Make use of the latest technologies when setting up your stand. That in itself can look very attractive. For example, use virtual reality headsets, three-dimensional virtual projectors or touch-screen at your exhibition stand. Often you can even use this when you rent an exhibition stand: it is easy to use these technological gadgets. This allows you to design futuristic booth even at the smallest exhibition stands

Speak during a panel discussion or workshop

A good method to make a positive impression on the audience is to speak at a conference or hold a workshop. This boosts the credibility of your company: visitors often make a mental note of who has spoken and then visit their exhibition stand. By thinking carefully about the subject beforehand, even influential suppliers and companies can visit your exhibition stand. 

Hire a stand designer to tailor your exhibition stand

For those who buy an exhibition stand, a striking design is a good idea. Nothing is better than the creativity, practical inventiveness and unique style of an exhibition stand. You have an extensive choice of colors, materials, images and accessories. An experienced stand designer will help you choose eye-catching stand designs.  

12 striking facts about the value of trade shows
The ultimate content strategy for your next trade show 
Crew stand survey: what every exhibitor needs to know 


GEÏNTERESSEERD IN DEELNAME AAN EEN BEURS?

JE KUNT ONS BEREIKEN OP 055-3238555 OF OP INFO@EXPOEXHIBITIONSTANDS.NL

Op zoek naar innovatieve beursstands?

Meer dan 900 beursstand design ideeën, inclusief prijs voor aankoop of huur voor uw volgende beursuitstraling.

Uw nieuwe beursstand

Laat ons alle vragen weten en wij nemen contact met u op.

Modificaties nodig? Geef ons specifieke informatie en wij creëren een gepersonaliseerd ontwerp voor je.

Op zoek naar rebranding? Geef ons de details en ontvang gratis een ontwerp

Mijn Stand Ideeën

Mijn standideeën

Bel mij terug

Maak een afspraak

: